Blue Flower

We wrześniu 2017 r. Ogólnopolskie Stowarzyszenie „RoPSAN – Rodzice Przeciwko Sprzedaży Alkoholu Nieletnim” rozpoczęło na terenie Warszawy 2-letnią kampanię społeczną pn. „Powstrzymać pijanego kierowcę”, realizowaną we współpracy z Młodzieżową Radą m.st. Warszawy. Jej integralną częścią są unikatowe w skali europejskiej badania „tajemniczego klienta – pijanego kierowcy”. Uczestniczący w badaniu audytor „nietrzeźwy kierowca” miał za zadanie kupić „czteropak” piwa w 100 losowo wybranych stacjach paliw. Jego zachowanie wyraźnie wskazywało, iż znajdują się po wpływem alkoholu (zataczał się, bełkotliwie pytał o godzinę i aktualne promocje, czuć było od niego zapach alkoholu – był skropiony wódką). Audytor „pijany kierowca” trzymał w ręce kluczyki do samochodu, bawił się nimi, kładł je na kupowanym „czteropaku” piwa. Badania powtórzono także w 2018 r. po wysłaniu listów interwencyjnych do menadżerów „nieodpowiedzialnych” stacji oraz prezesów koncernów paliwowych.  

 pełen tekst komunkatu

Ankieta "Alkomat na stacjach paliw"